Adakah anda tahu bagaimana untuk berdagang dengan Strategi Perdagangan Fraktal yang terbaik? Strategi Perdagangan Fraktal ini akan menjawab semua soalan anda mengenai fraktal. Anda akan belajar cara menggunakan strategi ini langkah demi langkah untuk memukul dagangan yang menang konsisten  .

Hari ini, kami akan menyelam satu strategi yang berurusan dengan Bill Williams Fractal Indicator / Bill Williams Alligator.

Sebelum kita mula berdagang menggunakan fraktal dengan menguntungkan, saya ingin memberi anda beberapa maklumat latar belakang mengenai Bill Williams sendiri. Ini akan membantu anda memahami kepentingan penunjuk khas ini. Juga, baca mengenai  Scaling in dan Scaling out in Forex.

Tinjauan Ringkas Bill Williams: Fraktal Perdagangan Bill Williams

Encik Williams mengembangkan teori unik dari menggabungkan Teori Chaos dengan psikologi perdagangan. Bersama dengan kesan yang mereka ada di pergerakan pasaran. Bill Williams pengetahuan luas tentang saham, komoditi, pasaran pertukaran asing, membawa beliau untuk membangunkan banyak petunjuk, termasuk corak perdagangan fraktal.

Ini termasuk Oscillator Penderas / Pengambil Alih, Alligator, Oscillator Awesome, Fractals, Gator Oscillator, dan Facilitation Market.

Setiap penunjuk mempunyai nilai khusus. Mereka hebat untuk berdagang jika anda memahami konsep asas masing-masing.

Pandangan pasarannya adalah, untuk membolehkan anda membuat perdagangan wang, anda mesti dapat memahami struktur pasaran asas. Anda mesti sedar tentang bahagian-bahagian dalaman pasaran, yang dipanggil dimensi .

Dimensi ini termasuk yang berikut:

  • Fraktal (ruang fasa)
  • Zon (tenaga fasa dan kombinasi daya)
  • Momentum ( tenaga fasa )
  • Penurunan / Pecutan (fasa)
  • Baris Imbangan (penarik ganjil)

Saya boleh pergi untuk seketika tentang Bill Williams. Tetapi bahagian penting untuk diperhatikan tentang semua ini ialah analisis dan perspektif pasarannya berbeza. Ini  petunjuk yang kuat tidak ketinggalan zaman, kerana beberapa tuntutan. Mereka berfungsi dengan baik apabila anda menggunakan strategi yang betul.

 

 

Petunjuk beliau datang standard pada kebanyakan platform perdagangan. Petunjuk ini kemungkinan akan berada di bawah namanya, penanda “Bill Williams,” atau “Williams”.

Petunjuk yang Digunakan untuk Fractal Blaster Trading Strategy

Bill Williams Fractals: Bagaimana penunjuk fraktal berfungsi? Nah,  ini hanya anak panah yang berada di atas atau di bawah lilin pada carta. Fraktal ini dibentuk apabila lima bar berulang diselaraskan dengan cara yang berbeza. Anda memerlukan bar kelima untuk menutup untuk menemui tahap tinggi tertinggi atau paling rendah. Kami akan pergi lebih terperinci mengenai penunjuk ini dan menunjukkan kepada anda cara menggunakan penunjuk buaya. Anda boleh mencari penunjuk fraktal pada mt4 atau platform dagangan popular yang lain. Tidak perlu menjalankan muat turun penunjuk fraktal kerana ia akan berada di sana untuk anda.

Bill Williams Alligator: Bagaimana indikator buaya Bill Williams berfungsi? Penunjuk ini terdiri daripada 3 purata bergerak tertentu.

Barisan 13-zaman dipanggil Jaw (biru)

Garis 8-tempoh dipanggil gigi (merah)

Baris 5-tempoh dipanggil bibir (hijau)

Kami akan pergi lebih jauh ke dalam petunjuk ini sedikit. Setiap baris ini mempunyai nama tertentu. Ini kerana kita akan merujuk mereka kemudian dalam strategi.

Berikut adalah apa buaya seperti:

 

Langkah Strategi Dagangan Fraktal: Teknik Perdagangan Fraktal

Kami telah membangunkan satu strategi yang dikenali sebagai  Strategi Dagangan Tiga Besar  yang menggunakan tiga purata bergerak tertentu juga jika anda ingin menyemak yang kemudian.

Ini hanya dua dari 5 petunjuk yang dibina oleh Bill Williams.

Seperti yang dapat anda lihat di atas, semuanya adalah 5 penunjuk kuat Bill Williams yang menjadi standard pada platform dagangan anda.

Saya suka setiap satu daripada 5 indikator ini, tetapi selepas penyelidikan dan ujian yang menyeluruh, indikator buaya dan fraktal bukan sahaja cara paling mudah untuk berdagang dengan penunjuknya tetapi sangat kuat dengan strategi yang tepat.

Langkah # 1: Menerapkan Kedua-dua Fractals dan Bill Williams Alligator Indicator pada Carta Anda

Langkah Pertama yang anda ingin lakukan adalah, tentu saja, membuang petunjuk penting ini pada carta anda. Seperti yang telah saya katakan, mereka menjadi standard pada setiap platform dagangan yang saya sedar jadi ini sepatutnya sangat mudah untuk anda lakukan.

 

 

Sebaik sahaja anda melakukan ini carta anda akan kelihatan seperti ini:

Langkah # 2: Fraktal Perdagangan Bill Williams: Kenalpasti di mana Fraktal Telah Dibentuk (di atas atau di bawah gigi buaya)

Nota ** Dalam contoh ini kita menggunakan kemasukan perdagangan beli supaya semua peraturan ini untuk kemasukan beli.

Ok, jadi mari kita masuk ke dalam apa yang fraktal semua tentang.

Fraktal menunjukkan bahagian bawah atau atas. Penunjuk fraktal asas terdiri daripada sekurang-kurangnya 5 batang. Jadi apabila anda melihat fraktal di sini adalah apa yang mungkin berlaku untuk muncul:

  • Terdapat satu siri sekurang-kurangnya lima baris berturut-turut, dengan tinggi tertinggi di tengah dan kemudian kedua-dua tahap rendah berada di kedua-dua belah pihak.
  • Terdapat siri membalikkan sekurang-kurangnya lima baris berturut-turut apabila terendah terendah berada di tengah dan kedua-dua tahap yang lebih tinggi berada di kedua-dua pihak (yang membentuk fraktal menjual)
  • Fraktal boleh muncul dengan hanya satu lilin di sebelah kanannya tetapi sedar bahawa ini adalah fraktal yang tidak disahkan kerana tindakan harga dapat menembusi tahap. Oleh itu, agar fraktal muncul dan kekal di carta selamanya, peniaga mesti menunggu 2 lilin di sebelah kanan fraktal.
  • Fraktal mempunyai apa yang dipanggil tinggi dan nilai yang rendah. Ini ditunjukkan oleh anak panah atas atau bawah.

Mari kita masuk ke dalam contoh carta kita untuk strategi trading blaster fractal ini.

Di atas adalah garis indikator buaya yang unik pada carta. Kini anda perlu mengetahui di mana fraktal diletakkan pada lilin untuk strategi ini berkenaan dengan penunjuk khas ini.

Berikut adalah fraktal yang kami ingin ambil perhatian khusus:

Saya menarik bulatan kuning pada fraktal khusus ini. Fraktal ini muncul pada lilin ini DI ATAS garis merah atau gigi (buaya) Ini adalah kriteria # 1 untuk strategi Fractal Blaster.

Dalam perdagangan BELI, Fraktal  mesti muncul pada lilin DI ATAS garis merah (gigi buaya).

Apa yang berlaku di sini adalah bahawa fraktal membentuk yang baru tinggi kepada fraktal sebelumnya dan oleh itu membuat fraktal muncul pada lilin.

Untuk pergi ke langkah # 2 (untuk perdagangan BELI), fraktal mesti menunjukkan fraktal dan muncul di atas gigi buaya.

Langkah # 2: Tindakan harga mesti berada di atas Gigi Alligator sekurang-kurangnya 5 lilin berturut-turut (Beli Perdagangan)

Di sinilah semua keajaiban berlaku.

Lebih sering daripada tidak apabila fraktal muncul seperti yang di atas, tindakan harga masih “rata”. Ini bermakna tidak ada pelarian sebenar dalam jangka masa yang lalu. Anda juga boleh berdagang dengan strategi segitiga pecah.

Sebab strategi ini perlu menunggu sekurang-kurangnya lima lilin berturut-turut adalah bahawa ini adalah masa di mana terdapat pull back yang membentuk, pembalikan mungkin membentuk, atau tindakan harga masih menyatukan di pasaran rata . Mana-mana satu daripada mereka tidak menyenangkan jika anda mencari langkah menaik yang besar untuk membentuk pada carta.

Seperti yang dapat anda lihat, tindakan harga tetap tenang dan tidak naik atau turun secara drastik lima lilin ini. Itu adalah apa yang perlu anda lihat apabila berdagang strategi ini.

 

 

Sebelum kita melihat lebih jauh ke dalam strategi ini, inilah yang akan membuat strategi “menetapkan semula” dan membatalkan kemasukan BELIAN perdagangan masa hadapan.

  1. Mengeset semula jika: Penjual fraktal muncul di bawah garis Gigi Aligator sebelum posisi dibuka. Seperti ini:
    Seperti yang anda lihat jika ini berlaku dalam contoh perdagangan BELI, maka kami akan memberitahu diri kami bahawa perdagangan beli ini tidak sah dan kami harus mencari di tempat lain. Alasannya ialah ini boleh mencetuskan trend panjang yang tidak baik jika anda cuba untuk pergi ke sini.
  2. Mengeset semula jika: Mana-mana dua baris penunjuk Alligator telah menyeberang selepas lilin fraktal yang dikenal pasti dalam Langkah # 1. Seperti ini

Langkah # 3: Tindakan Harga Perlu Memecahkan Lilin Fraktal Di Atas yang Dibezakan di Langkah # 1

Sebaik sahaja anda melihat bahawa lima lilin berturut-turut tidak membuat langkah drastik ke arah bawah dan tinggal di antara tinggi lilin fraktal dan gigi buaya, maka kita pergi ke depan dan membuat pesanan kemasukan.

Anda boleh membuat entri dengan cara ini, atau jika anda duduk di hadapan carta anda hidup dengan ini, anda boleh membuat pesanan pasaran juga. Sama ada yang perlu dilakukan kerana kriteria yang sama diperlukan.

Inilah yang akan kelihatan seperti:

Seperti yang anda dapat lihat, saya menandakan di mana fraktal asal kami ditemui. Apa yang berlaku selepas itu terdapat lima atau lebih lilin yang muncul yang tidak melayang ke gigi buaya, garis buaya tidak menyeberang, dan tindakan harga akhirnya memecahkan lilin fraktal sehingga mencetuskan perdagangan.

Ambil Target Keuntungan / Hentikan Rugi.

Anda boleh mencuba variasi strategi ini sejauh mengambil keuntungan dan menghentikan kerugian.

Keluar perdagangan apabila dua garis buaya menyeberang satu sama lain.

Ini kemungkinan besar buaya akan kembali tidur dan tindakan harga sama ada akan mengetuai cara lain atau menyatukan.

Perdagangan ini akan mendarat anda pemenang 70 pip.

Letakkan stop loss anda di bawah kawasan sokongan / rintangan sebelumnya. Lihat artikel saya yang lain di sini yang bercakap tentang bidang-bidang penting ini.

Ini akan memberi anda peluang terbaik untuk menyelamatkan perdagangan jika tindakan harga akan menghidupkan anda dan berubah menjadi trend menurun. Ia boleh “melantunkan” kawasan ini dan kembali ke arah yang menaik.

Di atas adalah kriteria masuk BELI. Menjual akan menjadi peraturan yang sama sahaja yang sebaliknya.

Berikut adalah Langkah-langkah Strategi Perdagangan Fraktal Dalam Tindakan:

Jual Langkah Perdagangan:

Langkah # 1 Terapkan Kedua Fraktal dan Petunjuk Bil Alligator Bill pada Carta Anda

Langkah # 2 Fraktal bawah mesti muncul di bawah gigi buaya dan Tindakan harga mesti berada di bawah Gigi Alligator untuk sekurang-kurangnya 5 lilin berturut-turut.

Langkah # 3 Tindakan Harga Perlu Dibuang Di bawah Lilin Fraktal Yang Dibezakan di Langkah # 1

Langkah # 4 Keluar perdagangan apabila dua garis buaya menyeberang antara satu sama lain.

Kesimpulannya

Teknik perdagangan fraktal asas ini akan membawa anda ke arah yang betul jika anda telah mencari strategi yang hebat untuk digunakan dengan petunjuk ini. Terdapat banyak strategi yang boleh anda gunakan dengan penunjuk ini, tetapi dalam pengalaman kami, kami menyukai gabungan ini penunjuk Bill Williams.

Ramai orang berpendapat bahawa setiap penunjuk “ketinggalan” dan jarang menunjukkan penyertaan yang menguntungkan. Strategi Perdagangan Fraktal menggunakan gabungan analisis tindakan harga yang melengkapi penunjuk hebat ini. Jadi, jika anda adalah salah seorang yang skeptis, beri strategi ini untuk mencuba dan beritahu kami hasil anda. Kami suka mendengar maklum balas orang awak!

PS Jika anda bukan orang percaya dalam strategi penunjuk, lihat strategi pin harga tindakan kami .

Terima kasih untuk membaca!

Sila tinggalkan komen di bawah jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai Strategi Dagangan Fraktal!